Mikroautomobili su potreba urbanih sredina
Povezane objave
Mikroautomobili su zastupljeni u gotovo svim državama sveta, jer su jeftini i ekonomični. I u Južnoj Africi ima jedan takav model i zove se Bajaj Qute. On ima svega 10-ak konjskih snaga i razvija maksimalnu brzinu od 70 km/h. Ovaj automobil može da se vozi i auto-putem, mada to nije preporučljivo.
A, najmanji auto na svetu manji je i od Smarta, ali se sa njim može na ulice. U emisiji Top Gear, Džeremi Klarkson je vozio Peel P50, poznatom i kao najmanji auto na svetu. A, britanski Car Throttle je napravio dečji električni auto s kojim se može na put.
Ovaj autić je isproban u realnim uslovima, ali iako ima prave gume, svetlosnu signalizaciju i sve što je potrebno, vožnja nije prijatna. Međutim, autić je prava pojava i izaziva oduševljenja. Kreće se brzinom do 35 km/h, a može se preći oko 6.5 km.
Gužve na putevima, uske ulice i sve manji broj parking mesta, ukazuju da se mora razmišljati o povratku malim vozilima odnosno mikroautomobilima. Stručnjak za mobilnost pri konsultantskoj kući MHP, Markus Viland, smatra da se aktuelni problemi mogu rešiti na više načina, među kojima je i ograničavanje veličine vozila. Takođe, urbani centri bi mogli da zabrane upotrebu vozila koja su veća od propisanih gabarita, čime bi se isti sklonili sa ulica.
– Mikroautomobili su jedno od potencijalnih rešenja problema mobilnosti u gradovima. Prema mojim saznanjima svi etablirani proizvođači rade na konceptima ovakvih vozila. Pored toga u borbu za mikroautomobile se priključuju i brojni proizvođači komponenti i startap kompanije – smatra Viland.
Uz to, ovaj stručnjak navodi i da bi mikroautomobili morali biti 100 odsto električni, a kao primer navodi Toyotu, koja je ponudila verziju vozila za urbanu eksploataciju. Radi se o dvosedu dužine od 2,5 metra i razvija maksimalnu brzinu od 60 km/h, a sa jednim punjenjem može da pređe 100 km. Inače, Renault nudi model Twizy, a Citroen je najavio Ami, a čeka se i Fiat, koji se smatra stručnjkom za male gradske automobile.
A da li će mikroautomobili zaista preuzeti gradske sredine zavisi da li će se zabraniti upotreba velikih vozila. Takođe treba da se usvoji i stav da „mikroautomobil nije automobil iz snova, ali jeste mogućnost da se individualna mobilnost održi u urbanim centrima“. Kako piše Autorepublika, čini se da nema velike potražnje za mikroautomobilima u Evropi. A to dokazuje i podatak da je, Renault Tweezy u prodaji od 2012. godine, ali je do sada isporučeno oko 30.000 primeraka.
Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*