Kako izbjeći nesporazume u komunikaciji?

30/03/2020 12:37

Kako izbjeći nesporazume u komunikaciji?

Nesporazumi su svakodnevica u komunikacijskom krugu, nevezano za to koja je prilika u pitanju i ko su sagovornici. Ti nesporazumi mogu da se raše istog momenta, ali mogu da proizvedu i dugoročno nerazumevanje, neslaganje, pa i svađu.

Dakle, ona je nekad bezazlena, a nekad može da proizvede različite probleme. Kako je izbjeći?

Komunikacijska poruka prelazi put od pošiljaoca kroz kanal (medij) do primaoca. Na tom putu može da se dogodi komunikacijski šum koji prijeti izobličavanju poruke i narušavanju odnosa na kratkoročnom ili dugoročnom planu između pošiljaoca A i primaoca B.

Na to kako će poruka biti shvaćena može utiče više stvari: od obrazovanja preko raspoloženja do kulturoloških razlika. Naravno, ovo nisu jedini faktori.

Prilikom komuniciranja, važno je ustanoviti da li postoji zajednički interes ili cilj. On, takođe, može da „pokvari“ put poruke od tačke A do tačke B.

Ovo su prijedlozi za rješavanje problema:

Prvo i osnovno je da ne odlažete rješavanje nesporazuma, jer je bolje da se sve riješi sada i odmah, naravno ukoliko je to moguće.

Slobodno pitajte sagovornika da li je sve jasno, ali tonom koji pokazuje da ste spremni da preformulišete SEBE ukoliko pričate manje jasno ili nejasno. Ukoliko je potrebno, ponovite ono što ste rekli na taj način.

Ukoliko je poslovna komunikacija u pitanju, da biste bili potpuno spremni na sprečavanje konflikta, možete komunicirati tako da ostavite pisani trag, ili u prisustvu treće osoba koja bi bila potencijalni svjedok.

Ukoliko ste pogriješili, izvinite se za grešku i pokažite stav da vam je stalo da riješite taj problem. Od tog momenta vodite samo konstruktivni dijalog.

Na kraju, prihvatite različitosti, jer je to preventivna mjera koja će vas poštedjeti pretjerane sekiracije ukoliko do konflikta ipak dođe.

30/03/2020 12:37

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments