Kako do najkvalitetnije onlajn radne aktivnosti?

19/05/2020 11:31

Kako do najkvalitetnije onlajn radne aktivnosti?

Nevezano za to što se polako počinju popunjavati privremeno napuštena kancelarijska mjesta uslijed pandemije korona virusa, neke stvari se i dalje obavljaju od kuće. Vjeruje se da će jedno vrijeme ova navika ostati aktuelna među radnim kolektivom. Na koji način je učiniti kvalitetnijom?

Mnoge veće kompanije još uvijek održavaju onlajn sastanke i onlajn konferencije.

Sjetimo se prvih primjera onlajn komunikacije – digitalna učionica koja je profunkcionisala gotovo odmah nakon proglašenja vanredne situacije, pa i predavanja koja su se organizovala i pripremala onlajn. Naravno da je bilo grešaka, tehnoloških nepoznanica, nepredviđenih situacija i slično, ali se sve dovelo u jedan sklad.

Sa druge strane, ukoliko imate onlajn radnu aktivnost koja se dešava u ovom momentu, to je jedna vrsta stresa. Sve što se dešava u realnom vremenu mora biti dodatno isplanirano, ali nepredviđene situacije dešavaju se i tada.

Gubitak interneta samo je jedna od takvih stvari i dovoljno je stresno što znamo da uvijek može da se dogodi. O lapsusima ne treba ni govoriti.

Savjeti za uspješnu onlajn radnu aktivnost

Iako ste spremili „košuljicu“ za sastanak ili konferenciju, bilo bi poželjno da provjerite svu opremu pola sata pred početak. Konekcija sa internetom i nesmetan rad računara su ono prvo.

Prostor sa koga se uključujete je bitan, takođe. Važno je da je adekvatan i da vas ne ometa buka, što podrazumijeva i da isključite telefon. Vjeruje se da vam neće niko zvoniti na vrata ili da vam ukućani neće ući u sobu, jer je događaj unaprijed najavljen.

Definišite sve ključne tačke, kako ne biste gubili fokus, a samim tim kako ne biste trošili ni svoje, ni tuđe vrijeme. Ako je u pitanju konferencija, provjerite da li je moderator uskladio svaku temu panela sa sagovornicima i da li su pripremljena pitanja, kako bi sve teklo po planu, bez nekih većih vremenskih odstupanja.

Ako je u pitanju sastanak, odredite pravila ponašanja učesnika i učesnica koja se odnose na, na primjer, jasno govorenje, gledanje u kameru i adekvatno oblačenje bez obzira na to što niste svi na istom mjestu zajedno.

Na kraju, podijelite bilješke sa sastanka, a ako je u pitanju onlajn konferencija, odredite unaprijed ko će biti zadužen za njeno praćenje i rad na izvještaju.

Odgovarajuće aplikacije

Skajp je i dalje prvi na listi vjerovatno zato što je već odavno poznat i korišćen i u privatne svrhe, pa je jednostavan za instaliranje i manevrisanje. Pored toga, on omogućava i čet tokom audio-vizuelne konferencije/sastanka, skrinšot i snimanje poziva.

Pored Skajpa, Zoom je popularna aplikacija za webinare i video konferencije, zatim WhatsApp i ostale aplikacije poput FaceTime-a i Slack-a.

19/05/2020 11:31

Your e-mail address will not be published.
Required fields are marked*

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments